WhatsApp kullanıcıları dikkat: Reklamlı dönem resmen başladı

WhatsApp Reklamları Kullanıcılarla Buluştu!

WhatsApp, uzun süredir gündemde olan reklam gösterimini son güncellemeyle birlikte hayata geçirdi. Yeni sistemde, “Durum Reklamları” adı verilen özellik devreye girdi. Kullanıcılar artık durumlar arasında gezinirken sponsorlu içeriklerle karşılaşıyor. Reklamlar, üzerinde açıkça belirtilen “Reklam” etiketi sayesinde diğer içeriklerden kolayca ayırt edilebiliyor.

Başka bir yenilik ise “Öne Çıkan Kanallar” özelliği oldu. Artık bazı hesaplar “sponsorlu” ibaresiyle kanal sekmesinde daha üst sıralarda listeleniyor. Bu sayede markalar ve içerik üreticileri daha geniş bir kitleye ulaşma fırsatı elde ediyor.

Reklam deneyimini şeffaf hale getirmek amacıyla WhatsApp, “Reklam Etkinlik Raporu” adlı yeni bir özellik de kullanıcıların hizmetine sundu. Kullanıcılar, hangi reklamları ne zaman gördüklerini, hangi markaların reklam gösterdiğini detaylı bir şekilde inceleyebilecek. Ayrıca bu bilgiler ZIP dosyası olarak indirilebilecek ve isteyen kullanıcılar her ay otomatik rapor oluşturabilecek.

Kullanıcı Gizliliği Ön Planda

WhatsApp, reklamların sadece “Güncellemeler” sekmesinde gösterileceğini vurgularken, özel mesajlar ve aramaların reklamlarla kesintiye uğramayacağını belirtti. Tüm birebir ve grup sohbetler de uçtan uca şifreleme ile korunmaya devam edecek.

Hedefli reklamlar için sadece kullanıcıların şehir, ülke, uygulama dili, takip ettiği kanallar ve önceki reklam etkileşimleri gibi sınırlı bilgiler kullanılacak. Kullanıcılar, hesaplarını Meta’nın “Hesaplar Merkezi” ile eşleştirerek daha kişiselleştirilmiş reklam tercihlerini etkinleştirebilecek.

Belirli Kullanıcılara Açık

Yeni reklam özellikleri şu an için sadece belirli beta kullanıcılarıyla test ediliyor. WhatsApp, reklam sistemini aşamalı olarak tüm kullanıcılara sunmayı ve aldığı geri bildirimler doğrultusunda geliştirmeyi planlıyor.

Related Posts

Google Keep’te uzun bekleyiş sonlanıyor

Google Keep, 2013 yılında kullanıma sunulduğundan beri temel ama eksik sayılan “not içinde arama” fonksiyonunu nihayet sunmaya hazırlanıyor. Android için yayımlanan 5.25.282.00.90 sürümünde keşfedilen bu özellik, kullanıcıların tek tek notlarda …

Merakla beklenen Subnautica 2’nin çıkışı ertelendi

Subnautica serisinin yeni oyunu 2026’ya ertelendi. Oyunun geliştiricisi Unknown Worlds ve sahibi Krafton, oyunun 2025’teki erken erişim planını iptal ettiğini duyurdu. Erteleme kararı, oyunun oynanış testlerinden gelen olumlu geri bildirimlere rağmen …

Grok’un hakaret ve küfür içerikli paylaşımları tüm dünyada eleştiri konusu oldu

ABD’li iş insanı Elon Musk’ın sahibi olduğu xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok’un kullanıcılara hakaret içerikli yanıtlar vermesi tüm dünyada yankılanmaya devam ediyor. xAI tarafından geliştirilen sohbet robotu Grok, yeni geliştirilen algoritması sonrasında kullanıcıların sorularına dini, kültürel ve siyasi bağlamda ağır hakaret içeren yanıtlarla karşılık verdi. Grok’tan önce Microsoft tarafından geliştirilen Tay ve Meta tarafından geliştirilen BlenderBot 3 de sosyal medya kullanıcılarına ırkçı ifadelerle yanıtlar vermişti.

Buzulların altında volkanik sır! Derinliklerindeki gizem:

Antarktika, dünyanın en soğuk ve en gizemli kıtası, bilim insanlarını bir kez daha şaşırtmayı başardı. Yeni bir araştırmada, kıtanın en büyük buzul tabakasının altında aktif bir volkanik sıcaklık kaynağı tespit edildi. Bu keşif, hem küresel iklim …

WRC’nin 7. etabı Akropolis Rallisi’ni Ott Tanak kazandı

Dünya Ralli Şampiyonası’nda (WRC) 2025 sezonunun 7. etabı Akropolis Rallisi’ni, Hyundai Shell Mobis takımından Ott Tanak kazandı.

Apple’ın yeni ürünleri iOS 26 betasında ortaya çıktı

Apple’ın henüz tanıtmadığı ancak iOS 26 betasında ortaya çıkan ürünler, daha önce çıkacağı söylenen cihazlarla eşleşiyor.