Tüketiciler Konfederasyonu (TÜKON), kredi kartı kullanımından elde edilen puanların tüketicilerin kazandığı bir hak olduğunu belirtti. Genel Başkan Vekili Aziz Koçal, bankaların yıl sonunda bu puanları silerek tüketicilere mağduriyet yaşatabileceğini dile getirdi.
Koçal, “Para puanlar tüketici kazanımıdır ve bankalar tarafından silinmemelidir. Puanların zamana bağlı olmaksızın kullanılabilir olması sağlanmalıdır. Aksi takdirde, tüketici haklarına aykırı bir uygulama olur ve finansal sisteme güven kaybına yol açabilir” dedi.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun bu konuda düzenlemeler yapması gerektiğini vurgulayan Koçal, puanların kazanıldığı tarihten itibaren süresiz kullanılabilir olmasını talep etti. Ayrıca bankaların bu konuda şeffaf ve standart bilgilendirme politikaları benimsemesi gerektiğinin altını çizdi.
Tüketici Konfederasyonu Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu ise puanların silinme tarihleriyle ilgili bilgi verilmediği durumda, tüketicilerin hakem heyetlerine başvurabileceğini belirtti. Ağaoğlu, tüketicilere mobil uygulamalar üzerinden birikmiş puanları kontrol etmeleri, puanlarını kullanmaları ve özellikle zincir marketlerde puanları değerlendirmeleri konusunda önerilerde bulundu.